مشاوره حرف آخر

اگر شما هم می خواهید جزو رتبه برترهای کنکور 99 باشید کافیست با شماره های سایت مرکزی تماس بگیرید. همراه شما هستیم.

مشاوره حرف آخر

اگر شما هم می خواهید جزو رتبه برترهای کنکور 99 باشید کافیست با شماره های سایت مرکزی تماس بگیرید. همراه شما هستیم.

حرف آخر اولین و برترین موسسه تولید کننده دی وی دی های آموزشی کنکور مبتنی بر انیمیشن و تصویرسازی می باشد. از سال 90 شروع به فعالیت کردیم و در این مدت دانش آموزان زیادی از طریق پکیج های آموزشی ما به رتبه های برتر رسیدند.

  • ۰
  • ۰

مامایی یکی از محبوب ترین رشته ها در پزشکی و بهداشت ، به ویژه در میان زنان است. بسیاری از افراد هیچ تمایزی بین ماما و متخصص زنان ندارند. با این حال ، تفاوت های زیادی بین این دو رشته وجود دارد.

 

در این مقاله ، من شیدا کبیر عبادی ، مشاور تحصیلی هستم و به معرفی کامل رشته مامایی می پردازم. اگر شما 90٪ ماما هستید که خواب می بیند یا می خواهد وارد حوزه علوم تجربی شود یا وارد آن می شود ، پیشنهاد می کنم این مقاله را با من دنبال کنید.

 

در طول این مقاله ، سعی خواهم کرد اطلاعات احتمالی در مورد سوال بالقوه ماما از جمله: پذیرش و درصد ، بازار کار ، درآمد ، شرایط ادامه تحصیل و مطالب کامل و جامع را به شما ارائه دهم. علاوه بر این ، برای مطالعه سایر مقالات از مجموعه مقالات معرفی رشته های دانشگاهی ، توصیه می شود که به بخش مقالات معرفی رشته های دانشگاهی مراجعه کنید.

 

ماهیت مامایی

از مامایی می توان به دانش مشاهده ، آموزش ، پیشگیری ، تحقیق ، تشخیص و درمان نهایی اشاره کرد. اصطلاح ماما در گذشته به شخصی گفته می شد که قادر بود زنان را به دنیا بیاورد و به آنها در زایمان کمک کند.

 

با پیشرفت علم پزشکی مدرن ، رشته مامایی به طور گسترده ای توسعه یافته است. زیرا از بدو تولد تا تولد زندگی بشر در زمین ، تولد فرزندان و ادامه حیات انسان ها از قبل وجود داشته است. شاید به همین دلیل است که مامایی یکی از مقدس ترین مشاغل در جهان محسوب می شود.

 

هدف مامایی

هدف علم مامایی و این رشته عمدتا سلامت مادران و نوزادان است. در گذشته ، مامایی فقط صدای قلب جنین و رشد آشکار آن را می شنید. اما با پیشرفت تکنولوژی و ورود آن به حوزه مامایی ، امروزه می توان اطلاعات دقیق تری در مورد زندگی و تکامل جنین به دست آورد.

 

علاوه بر این ، به لطف فناوری ، در حال حاضر تشخیص خطرات بالقوه ای که زندگی جنین و مادر را تهدید می کند به حداقل رسیده است و در صورت لزوم ، با اقدام فوری پزشک می توان مشکل را حل کرد.

 

وظایف ماما چیست؟

فارغ التحصیلان ماما در زندگی بشر ، به ویژه زنان ، نقشی حیاتی دارند. بر خلاف دیدگاه عمومی در جامعه مبنی بر اینکه مامایی فقط در روند زایمان طبیعی شرکت می کند ، دامنه کار و خدمات مامایی گسترده تر است ، که می توان گفت کل فرآیند از بدو تولد تا پایان زندگی بشر را پوشش می دهد.

 

مامایی شامل بهداشت باروری ، مشاوره ، آموزش و جنبه های مختلف بهداشتی از جمله زنان در دوران بلوغ ، قبل از ازدواج ، پس از ازدواج ، قبل از ازدواج ، پس از بارداری ، پس از بارداری ، مراقبت های اولیه نوزاد ، مراقبت از کودک تا شش سال ، و یائسگی در واقع این آموزش ها سلامت خانواده و جامعه را تضمین می کند.

 

با این حال ، اگر بخواهیم مسئولیت های یک ماما را به طور کامل شرح دهیم ، باید شامل موارد زیر باشد:

در ادامه می توانید مقاله رتبه و درصد لازم برای قبولی مامایی را هم مطالعه کنید.

 

در مورد بهداشت ازدواج ، بهداشت نسل ، بارداری و مسائل پس از زایمان و تنظیم خانواده به خانواده ها مشاوره و راهنمایی دهید

در مورد مسایل بارداری به زنان غیر باردار مشاوره و آموزش دهید

سوابق تاریخچه را گرفته و یک معاینه کامل بدنی انجام دهید

مشاوره و آموزش در مورد موارد و مشکلات بیماریهای بارداری

درخواست آزمایش بارداری ، انجام معاینه سونوگرافی ، انجام آزمایش بارداری منظم و ارجاع ناهنجاری ها به پزشک متخصص

به طور منظم فشار خون ، قد رحم و رشد جنین و ضربان قلب دوره ای را اندازه گیری کنید

داروهای تجویز شده در دوران بارداری

در صورت لزوم کورتاژ شود

درمان عفونت

ماماهای کشیک در اتاق زایمان کار را می پذیرند

به طور منظم فرم های خاصی از پیشرفت کار را بررسی و ضبط کنید و پزشکان اورژانس را مطلع کنید

علائم حیاتی مادر را کنترل کنید

انجام مراحل مختلف زایمان برای بیماران سزارین (توجه: عمل سزارین وظیفه یک متخصص است نه ماما)

پرونده های مادر و کودک را تکمیل و شناسنامه صادر کنید و مادر را به بند منتقل کنید

لازم است نوزادان تازه متولد شده تحت معاینات لازم قرار گیرند

مادران می توانند پس از انجام معاینات لازم ، هنگام زایمان طبیعی از بیمارستان مرخص شوند

 

وضعیت ادامه تحصیل در دوره دکتری مامایی

در حال حاضر ، دو برنامه دکترا برای درجه دکترا ماما وجود دارد که به شرح زیر است:

در ادامه می توانید مقاله معرفی رشته فیزیوتراپی را هم مطالعه کنید.

 

دکتر بهداشت باروری: فارغ التحصیلان این دوره علاوه بر دانش و مهارت های مربوط به بهداشت باروری ، می توانند جنسیت و ماما را نیز استخدام کنند. وی همچنین مسئول آموزش آکادمیک و تحقیقات در زمینه های مرتبط است و در زمینه های سیاست گذاری ، مدیریت و برنامه ریزی مربوط به بهداشت باروری با وزارت بهداشت همکاری می کند.

دکتر مامایی: فارغ التحصیلان این دوره علاوه بر داشتن مهارت های تخصصی در مامایی ، به ویژه در زمینه زایمان طبیعی ، می توانند به عنوان هیئت علمی و کارکنان در سطح دانشگاه نیز خدمت کنند و می توانند آموزش های تخصصی و دانشگاهی در زمینه طبیعی و زایمان فیزیولوژیکی علاوه بر این ، وی علاوه بر علم تحقیق و تولید در زمینه های مرتبط ، مدیریت مامایی را نیز بر عهده دارد.

نتایجی که اظهار شده

 

دوستان و همراهان عزیز امیدوارم مطالب امروز ما برای دوستان عزیز مفید و مثمر ثمر باشد. من (شیدا کبیر آبادی) به عنوان عضو انجمن مشاوران علمی ، سعی کردم تمام توضیحات و موضوعاتی را که ممکن است در سوال با آن روبرو شوید از طریق توضیحات کافی توضیح دهم. اما هر رشته مزایا و معایب خاص خود را دارد. علایق و استعدادهای شخصی هر کس می تواند بهترین کمکی برای همه در راه موفقیت باشد.

 

این یک قانون کلی است که همه افراد همه چیز را نمی دانند. از آنجا که علم در ابعاد مختلف با پیشرفت و پیشرفت روبرو است ، هر شاخه ای از علم به یک حرفه جداگانه تبدیل شده است ، در واقع تحقق اشراف و درک همه زمینه ها غیرممکن است. بنابراین ، درک علایق و استعدادهای شخصی ما بهترین راه برای انتخاب مسیر زندگی ما خواهد بود. امیدوارم روزی همه بچه های سرزمین ما بتوانند راه درست را طی کنند.

  • ۰۰/۰۱/۱۷
  • slr srm

رشته مامایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی