مشاوره حرف آخر

اگر شما هم می خواهید جزو رتبه برترهای کنکور 99 باشید کافیست با شماره های سایت مرکزی تماس بگیرید. همراه شما هستیم.

مشاوره حرف آخر

اگر شما هم می خواهید جزو رتبه برترهای کنکور 99 باشید کافیست با شماره های سایت مرکزی تماس بگیرید. همراه شما هستیم.

حرف آخر اولین و برترین موسسه تولید کننده دی وی دی های آموزشی کنکور مبتنی بر انیمیشن و تصویرسازی می باشد. از سال 90 شروع به فعالیت کردیم و در این مدت دانش آموزان زیادی از طریق پکیج های آموزشی ما به رتبه های برتر رسیدند.

  • ۰
  • ۰

سلام ، من بی نظیر عزیزی هستم ، دانشجوی دامپزشکی و کارشناس دانشگاهی موسسه حرف آخر. در این مقاله سعی کرده ام مقدمه رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی را به صفر تا صد مرور کرده و در اختیار دوستداران این رشته قرار دهم تا آنها همه چیز را در مورد رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی بدانند و لازم داشته باشند با دانش بیشتر رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی را انتخاب کنید. 10 دقیقه از وقت خود را به این مقاله اختصاص دهید و مطمئناً پشیمان نخواهید شد. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات در مورد سایر رشته های علوم تجربی مقالات مرتبط را در سایت حرف اخر مشاهده کنید.

 

معرفی و آشنایی با رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی

رشته علوم آزمایشگاهی براساس کنکور سراسری دانشجو و زیر گروه رشته علوم تجربی و زیر گروه 1. این دوره براساس نیاز موسسات تحقیقاتی و آزمایشگاه های دانشگاه های علوم پزشکی تدریس می شود.

 

مدت تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی در مقطع کارشناسی 4 سال و در دوره کارشناسی 2 سال است. پذیرش دانشجو در این رشته علوم آزمایشگاهی بصورت شبانه روزی در دانشگاههای دولتی است و در دانشگاههای آزاد نیز انجام می شود.

 

هدف از این دوره آموزش کارشناسانی است که توانایی انجام آزمایشات ویژه مانند:

 

آزمایشات بیوفیزیکی

بیوشیمیایی

خون شناسی

آسیب شناسی

باکتری شناسی

ویروس شناسی

قارچ شناسی

انگلی

سم شناسی

تجزیه مواد غذایی

و انجام آزمایشات مشابه دیگر در مقاطع بالاتر و بالاتر از مقطع کاردانی تحت نظارت دامپزشکان عمومی یا متخصصان مراکز علمی ، آموزشی و پژوهشی.

 

توانایی های دانشجوی کارشناسی ارشد علوم آزمایشگاهی دامپزشکی:

توانایی انجام آزمایش های مختلف مربوط به پیشگیری ، تشخیص و ریشه کن کردن بیماری های حیوانات در بخش های دولتی یا خصوصی

در زمینه دوره های علمی ، دانشجویان دانشکده ها و کالج های دامپزشکی با تهیه دستگاه های مربوطه آزمایش هایی را انجام می دهند.

توانایی انجام انواع آزمایش ها در پروژه های تحقیقاتی ، مراکز تحقیقاتی و مراکز آموزشی

توانایی انجام کارهایی از قبیل مدیریت فنی و اداری آزمایشگاه های دامپزشکی تحت نظارت علمی دامپزشکان

اهمیت رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی

نیاز به موسسات تحقیقات پزشکی

نیاز به آزمایشگاه های بخش خصوصی و آزمایشگاه های دانشکده های دامپزشکی

در ادامه می توانید مقاله رتبه لازم برای قبولی دامپزشکی دانشگاه سراسری و آزاد را به صورت کامل مطالعه کنید.

 

علوم آزمایشگاهی دامپزشکی بدون کنکور

رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی بدون کنکور یکی از رشته های پیراپزشکی است که توسط داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی انتخاب می شود. داوطلبانی که شرایط ثبت نام علوم آزمایشگاهی بدون کنکور را دارند می توانند در دو فصل مهر و بهمن ماه نسبت به ثبت نام اقدام کنند. ثبت نام ترم دانشگاه آزاد در کلیه رشته های پیراپزشکی به صورت همزمان انجام می شود.

 

رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی در دانشگاه های سراسر و آزاد کشور با و بدون آزمون یا پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود که شرایط هر یک از آنها متفاوت است. یکی از معیارهایی که شرکت کنندگان برای ثبت نام بدون کنکور علوم آزمایشگاهی باید داشته باشند معدل متقاضیان است و شرط اصلی پذیرش بر اساس سوابق علوم آزمایشگاهی این است که داوطلب مجاز به انتخاب این گروه آزمایشی باشد.

 

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا درجه علوم آزمایشگاهی دامپزشکی بدون کنکور و با کنکور متفاوت است یا خیر؟ اما بگذارید به شما بگویم که این مدرک علوم آزمایشگاهی دامپزشکی بدون کنکور تفاوتی با علوم تجربی دامپزشکی با کنکور ندارد.

 

خوب است بدانید که رشته علوم آزمایشگاهی یکی از رشته های پزشکی است. این یکی از رشته هایی است که در کاهش هزینه های درمان بسیار موثر است. فارغ التحصیلان این رشته مانند پزشکان هستند و به پزشکان در تشخیص و درمان بهتر کمک می کنند.

 

این رشته از علوم آزمایشگاهی دامپزشکی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی بدون کنکور شرکت می کند. داوطلبان می توانند در مقطع کاردانی و کارشناسی ثبت نام و انتخاب رشته کنند. افرادی که واجد شرایط ثبت نام در علوم آزمایشگاهی دامپزشکی هستند ، در صورت پذیرش در مقطع کاردانی یا کارشناسی مسئولیت های مختلفی خواهند داشت.

 

تعداد واحدهایی که دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد باید قبول شوند متفاوت است و میزان شهریه این گروه از داوطلبان می تواند متفاوت باشد.

 

من شخصاً معتقدم که رشته دامپزشکی در رشد استعدادهای دانشجویان از سایر رشته های علوم تجربی کم ندارد. امروز ما به مواردی مانند آزمایشگاه که نقش پر رنگ و ارزنده ای در جامعه دارد ، نیاز داریم. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد این زمینه داشته باشیم ، تعداد مراجعه و کارکنان و حجم کار بیشتر است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی