مشاوره حرف آخر

اگر شما هم می خواهید جزو رتبه برترهای کنکور 99 باشید کافیست با شماره های سایت مرکزی تماس بگیرید. همراه شما هستیم.

مشاوره حرف آخر

اگر شما هم می خواهید جزو رتبه برترهای کنکور 99 باشید کافیست با شماره های سایت مرکزی تماس بگیرید. همراه شما هستیم.

حرف آخر اولین و برترین موسسه تولید کننده دی وی دی های آموزشی کنکور مبتنی بر انیمیشن و تصویرسازی می باشد. از سال 90 شروع به فعالیت کردیم و در این مدت دانش آموزان زیادی از طریق پکیج های آموزشی ما به رتبه های برتر رسیدند.

  • ۰
  • ۰

نقش فراموشی در یادگیری
در نظر بسیاری از افراد ، فراموشی یک اتفاق منفی است و باید تلاش شود از آن پیشگیری شود. اما تحقیقات جدید نشان داده است که فراموشی به همان اندازه که تصور می شود بد نیست. و اتفاقاً ، این یک اقدام ضروری و مثبت است. با فراموش کردن داده ها می توان کیفیت یادگیری را در بلندمدت بهبود و تعمیق بخشید. برای درک بهتر این مسئله و یادگیری نحوه لذت بردن از یادگیری فراموشی ، شما را به مطالعه بیشتر دعوت می کنم.
نظریه جدید عدم استفاده
در اوایل قرن نوزدهم ، دانشمندان معتقد بودند که عدم استفاده از داده ها با گذشت زمان باعث اختلال در حافظه علائم می شود. در اواسط این قرن ، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که داده ها فقط با گذشت زمان در حافظه تخریب نمی شوند. در عوض ، شلوغی داده های جدید این مشکل را ایجاد می کند. اما یک مطالعه علمی اخیر ، معروف به نظریه جدید عدم استفاده ، نشان می دهد که هیچ مقدار از اطلاعات ذخیره شده در ذهن معنی خود را از دست نمی دهد. بلکه غیرقابل دستیابی می شود. به عبارت دیگر ، عدم استفاده از داده های ذخیره شده در حافظه دسترسی به این داده ها را با گذشت زمان دشوار می کند. نه اینکه علائم کاملاً از بین رفته باشد.
یادگیری ، یادگیری بهتر ، فراموشی ، نقش فراموشی در یادگیری ، نظریه عدم استفاده ، نظریه عدم استفاده ، حافظه ، داده ، ذخیره ، بازیابی ، ذخیره داده ، ظرفیت ذخیره سازی ، ظرفیت حافظه ، شرایط یادگیری ، نقض
ذخیره سازی و بازیابی
حافظه انسان بسیار بزرگ است. تحقیقات ارزیابی حافظه انسان کمابیش ما را به این نتیجه رسانده است که فضای حافظه انسان بی نهایت است. اما هر چقدر این فضا نامحدود باشد ، محدودیت های شدیدی در دریافت داده های ذخیره شده در حافظه وجود دارد. همه ما تجربه کرده ایم که در بعضی موارد نمی توانیم آنچه را در حافظه خود داریم به خاطر بسپاریم. اما دفعه بعد ، یا وقتی که در موقعیت خاصی قرار گرفتیم ، این را دوباره بخاطر بسپارید.
بنابراین ، هر داده ای که در حافظه فرد ذخیره می شود ، در هر زمان دارای دو ویژگی است. قدرت و قدرت بازیابی.
اندازه حافظه
ارزیابی حافظه انسان دانشمندان را به این نتیجه رسانده است که چیزی تقریباً بینهایت است.
قدرت ذخیره سازی
ظرفیت ذخیره سازی اندازه گیری کلی چگونگی ذخیره داده ها در حافظه است. این پارامتر فقط قابل افزایش است. یعنی هرچه با داده ها تعامل بیشتری داشته باشید ، ظرفیت ذخیره سازی آنها قویتر می شود ، اما اگر بعد از مدتی تعامل زیادی با این داده ها نداشته باشید ، ظرفیت ذخیره سازی در همان سطح باقی می ماند و کاهش نمی یابد.
قدرت بازیابی اطلاعات
قدرت بازیابی اطلاعات به توانایی افراد در دستیابی به دانشی که قبلاً در حافظه ما ذخیره شده است ، اشاره دارد. قدرت بازیابی اطلاعات به دلیل تداخل سایر داده ها به غیر از قدرت ذخیره ، با گذشت زمان کاهش یا افزایش می یابد. برای کمک به شما در درک تفاوت بین قدرت بازیابی و قدرت ذخیره سازی ، به پرونده ای که برای من اتفاق افتاده نگاهی بیندازید.

  • ۹۹/۰۷/۲۹
  • slr srm

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی